Christiana-huset i El Ocotal

Brigade 2009

I weekenden var vi i Jucuapa og Rancho Grande og besøge årets brigade. Luft, bjerge, ømme ankler, lange vandreture op og ned ad skrænter til det der hus, der altid ligger lige ved…

Glade brigadister, der er forbi kulturchokket og nu hjemmevant gelejder os rundt i landsbyen og dens historier. Forvredne ankler, parasitter og lopper plager alle – men fylder ikke længere alt. Brigadeprojekter – en legeplads i Rancho Grande, et istandsat kulturhus i Jucuapa (farvevalget – en skrigende blanding af rød og gul er landsbyens, IKKE brigadens).

Jucuapa, Matagalpa

Gode bondesnakke om landbrug, økologi, globalisering og organisering. Og som altid, når jeg er på landet, det befriende sus fra den uendelige, grønne slette – den, som bjerget er så meget mere end.

Valle de Yasica, El Tuma-La Dalia

Flere billeder på min Flickr-side.

5 thoughts on “Christiana-huset i El Ocotal

  1. Hej Esven

    Dejligt at se at brigadeånden stadig lever og har det godt trods diarre, bønnesuppe og pica-pica.

    Salud,
    Mateo

  2. Kære Sven.

    Ja, der var/er så dejligt ude på landet. Godt at det stadig kan give dig suset – ligesom Omar Cabezas bog kunne/kan. Hvad er der i grunden blevet af den sjover?

    Bedste hilsner
    Finn

  3. Hej Sven!

    Hvor dejligt at du har lagt flere billeder op. De er rigtig gode. Maa indroemme at jeg faeldede en lille taare, da jeg kiggede dem igennem. Jeg var lige et smut ude i Ocotal, Jucuapa igaar sammen med Cecilie og Lisa og Francis, der alle tre blev derude. Nu glaeder jeg mig bare til at besoege min egen familie i La Colonia. Tak fordi I fandt dem🙂

    Haaber I har det godt.

Skriv et svar

